2 december - Julen är här!

Ja, nu är det december och med det är det jul, PÅ RIKTIGT! Jag älskar julen, slår utan tvivel alla de andra högtiderna vi har. Tomtarna, adventsljusstakarna och övrigt tingel tangel är på plats, mys! DaTai tyckte nog att tomtebeståndet var för stor och bestämde sig för att hjälpa till med att minska ner på det... drastiskt! Han passade även på att göra en liten makeover på ett par stycken... Så nu är det tydligen modernt med slätrakade tomtar.

Igårkväll så var Ändy Pändy och hans tjej Evelina på besök. Första gången jag träffade henne, ett nervöst ögonblick för Andreas, men hon klarade testet. Hon verkade jättetrevlig och jag ser framemot att träffa henne fler gånger! Passade också på att bjuda hem dem till min födelsedag, den är ju snart här!

Imorgon är det IDOL!!!!! Finally! Har kollat in veckans låtlista och det känns som om det kan gå bra för Jay, ja, det måste det ju göra helt enkelt! Ska titta på Idol hemma hos Martin dansk imorgon, ska bli trevligt. Han påstår att han bakat lussekatter, och det får man ju bara inte missa! Tänkte också passa på att mumsa på pepparkakor med brieost, hur gottans är inte det?!

På lördag är det julbord hos Lorens, ska bli supertrevligt! Ny outfit inhandlad och helvetesskorna putsade. Solbrännan jobbad på och benen ska rakas. Tur det bara är jul en gång om året, det är ju ett himla projekt! Hoppas verkligen att det finns goda köttbullar på lördag och att det är en god rödbetssallad, annars får jag överleva på de salta kexen och brieosten jag ska ha med mig.... Ja, en prinskorv kan jag kanske få ner, men vad är det mot köttbullar? Tydligen ska där finnas sylta och en massa sånt, men det tror jag de flesta slutade äta år 1940. Tänkte banne mig även dricka lite cider, ja, ni läste rätt. Emelie ska förmodligen inta alkoholhaltiga drycker. Det var längesedan vill jag lova, men ja, är det jul så är det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback